W piątek 18 listopada 2022 r. 16 uczniów – technik organizacji turystyki z kl. I i IV uczestniczyło w wydarzeniu pt.: „Giełda produktów turystycznych”, które odbyło się na Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy we współpracy z Bydgoską Lokalną Organizacją Turystyczną (BYLOT), Polską Izbą Turystyki, Kujawsko-Pomorską Organizacją Turystyczną oraz Izbą Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego.
Motywem przewodnim była wymiana doświadczeń z zakresu rozwoju turystyki, a także promocja regionu kujawsko-pomorskiego. Uczniowie wysłuchali 3 wykładów:
– Produkt turystyczny – co to takiego? – dr Hanna Michniewicz – Ankiersztajn (UKW), z krótkiej ankiety online, dowiedzieliśmy się , że produktem turystycznym jest „kebab na wynos” 🙂
– Marketing w turystyce regionalnej i lokalnej na przykładzie K-POT w Bydgoszczy – Agnieszka Kowalkowska przedstawiła marketing regionalny nazywając województwo kujawsko-pomorskie „Konstelacją dobrych miejsc” oraz zalety turystyczne: Kujaw, Pałuk, Borów Tucholskich, Doliny Dolnej Wisły, Pojezierza Brodnickiego i miast: Bydgoszczy, Torunia
– „BYDGOSKIE OSIEDLA BEZ FILTRÓW” – autor bloga turystykabezfiltrow.com. Piotr Weckwerth – miłośnik turystyki alternatywnej, jak siebie określił Gość, nie tylko od bydgoskich osiedli, przedstawił wydarzenia z pogranicza turystyki i kultury, odbywające się w przestrzeni miejskiej Bydgoszczy.
Uczniowie zapoznali się z ofertami lokalnych wystawców (biura podróży, muzea, itp.):
• Brzeskie Centrum Kultury i Historii „Wahadło”
• ByLOT
• Lovenda Kujawska
• Biuro Podróży Frater
• Biuro Podróży Krystad
• Kozia Dolina
• Centrum Informacji i Promocji Śródlądowych Dróg Wodnych w Bydgoszczy
• Hotel Przystań Bydgoszcz
• Park Kultury w Bydgoszczy, Młyny Rothera
• Produkt „Chełmno- miasto zakochanych”.
Na koniec byliśmy również na bydgoskiej Starówce, gdzie właśnie przygotowywano jarmark świąteczny. Pełni wiedzy i pozytywnych wrażeń wróciliśmy do domów.
Zdzisława Strawa-Kubiś
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wyjazdu: