ICIM
9 sierpnia 2006 biblioteka została wyposażona w nowoczesny sprzęt: 4 stanowiska komputerowe dla czytelnika z dostępem do Internetu, z oprogramowaniem multimedialnym. Czytelnicy mogą korzystać z drukarki, skanera i kserokopiarki. Biblioteka pracownię otrzymała w ramach projektu wdrażanego przez MENiS: „Internetowe Centra Multimedialne w Bibliotekach Szkolnych i Pedagogicznych” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zadania centrum:
- przygotowanie uczniów i nauczycieli do korzystania z różnych źródeł informacji, przydatnych w dalszym kształceniu lub pracy zawodowej,
- gromadzenie i udostępnianie dokumentów i materiałów informacyjnych dotyczących egzaminów zewnętrznych i innych wypracowanych w szkole (statut, regulaminy, plany pracy itp.),
- umożliwienie tworzenia nowych informacji,
- stworzenie banku informacji o możliwościach korzystania z innych placówek informacyjnych i kulturalnych,
- rozwijanie kultury czytelniczej uczniów,
- stworzenie warunków do rozwijania własnych zainteresowań uczniów oraz przyjemnego, kulturalnego spędzania wolnego czasu,
- wspomaganie uczniów w rozwiązywaniu ich trudnych problemów życiowych i szkolnych.
Czytelniku – w szkolnym centrum:
- jesteś zawsze mile widziany,
- możesz wybierać i wypożyczać książki, czytać czasopisma, korzystać ze stanowisk komputerowych
- masz możliwość zaprezentowania i rozwijania zdobytej wiedzy i umiejętności, swoich uzdolnień i zainteresowań,
- możesz czuć się swobodnie i bezpiecznie, itp.
ZAPRASZAMY:)
Linki na zajęcia KAiKU
Jak znaleźć pracę przy braku doświadczenia zawodowego? https://youtu.be/EtVGE9prcZc?si=wNS5kjdA2aN7Dv2y
dokariery – https://www.youtube.com/@dokarierypl
Jak napisać CV? – https://youtu.be/ZdR0e9lan1o?si=08a6wAkACgO4osgv
U pracodawcy
- https://www.youtube.com/@UpracodawcyTV
- https://www.youtube.com/shorts/mIAtL10YW6k
- https://youtu.be/lnxEqdoCO5w?si=UXyUlLF5gipzIbjk
- https://youtu.be/WaXyk-mQzdg?si=zFFVftRURls7eq6u
Jak dobrze negocjować pensję i podwyżkę? – link
Praca w Niemczech: Jakie są argumenty za? link
Darmowy test osobowości – https://www.16personalities.com/pl/darmowy-test-osobowosci
Test predyspozycji zawodowych – https://kompetencjometr.mlodziwlodzi.pl/
Czy jesteś multuizadaniowcem? – link
WIELOASPEKTOWA OCENA PREFERENCJI ZAWODOWYCH – link
Test Inteligencja emocjonalna EI EQ
Darmowe testy
Jak bardzo jesteś kreatywny – https://www.katarzynapluska.pl/jak-bardzo-kreatywna-jestes-test/
– test
Sztuka bycia zrozumianym. Mini-test umiejętności komunikacyjnych
Czym są umiejętności interpersonalne? Prezentacja dedykowana dzieciom i młodzieży – prezentacja
22 kwietnia – Dzień Ziemi
https://home.morele.net/poradniki/co-sie-robi-w-dzien-ziemi/#Domowy_recykling
Filmiki
- https://youtu.be/1g38Jyy94qE?si=9i65Wabe8X5SKuIH
- Plastik zabija zwierzęta https://youtu.be/bKo1AkYFgTQ?si=j0UqZ5VGfx2kXIKQ
- https://youtu.be/CZm-UgMAURU?si=L2mj85MdPODbCPc0
- https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/aktualnosci/dzien-ziemi-2024
- segregacja śmieci – https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/aktualnosci/infografiki/segragacja-smieci
- Dzień Ziemi 2022 – https://zspsepolno.pl/aktualnosci/dzien-ziemi/
- Śmieci w lesie – https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/aktualnosci/infografiki/smieci-w-lesie
- Prezentacje:
- –https://view.genial.ly/6077fe4eaa12f80d83e42f6c/presentation-dzien-ziemi
- Quizy:
- https://www.o2.pl/quiz/informacje/7019563976726657/start
- https://www.quizme.pl/q/gminapiatnica/quiz-z-okazji-dnia-ziemi-sprwdz-swoja-wiedze
- https://www.pgi.gov.pl/quizy-pig-pib/1174-promocja-geologii/10-co-wiesz-o-ziemi-i-jej-historii.html
- Obrazy z kategorii Dzień Ziemi – https://pl.freepik.com/darmowe-zdjecie-wektory/dzien-ziemi
Wielkanoc
Filmiki
1.Wielkanoc – tradycje, obrzędy, zwyczaje w Polsce i na świecie https://youtu.be/Ub3e5YL1Qeg?si=azX_ENQwRgNza5uq
2. Wielkanocne zwyczaje https://youtu.be/E1j3X7cfHYk?si=OrxHyw-sbj35N9Om
3. Dlaczego jajo jest symbolem Wielkanocy – https://youtu.be/8dYCFjduB_8?si=uzyPAnNPzd0oOcAX
4. Muzeum pisanki w Ciechanowcu – https://youtu.be/5WleTuK6aBA?si=mIMLgB3gFAHpoWJI
5. Eksperymenty z jajkami – https://view.genial.ly/5c8b3fe66f346c7226321004/interactive-content-wielkanoc
6. Muzeum pisanki – https://www.muzeumrolnictwa.pl/muzeum/wystawy-stale/muzeum-pisanki
7. Tradycje, zwyczaje i obrzędy wielkanocne https://youtu.be/6G7Dzf1odk4?si=u8eiPmZMajVHOmFe
Prezentacje
1. Wielkanoc https://view.genial.ly/60578904f3bc7f0da6b9943f/presentation-wielkanoc
2. https://view.genial.ly/605daeffc10c0c0d0f0a222e/presentation-wielkanocna-prezentacja
3. WIELKANOC – zadania i ciekawostki zobacz
Wielkanocne materiały – https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/wielkanoc/?fbclid=IwAR2ztpL-LSgAaAWEF-gw11c8d0uascfNLZm8-9nZ-la0os27wSuFpm9yQ94
Kolorowanki online – symbole wielkanocne
Ortograficzna gra wielkanocna – zobacz
Wielkanocne skojarzenia – znajdź słowo
Znajdź słowo – zobacz
Wielkanoc zakręć kołem – zobacz
Digipuzzle – zobacz
Puzzle – zobacz
Puzzle Wielkanoc – zobacz
Memory wielkanocne – zobacz
Rysowanie – kliknij
Wielkanocne życzenia w chmurach wyrazowych ukryte
1.https://wordart.com/dashboard
2. https://wordcloud.online/pl
Książka kucharska – kliknij
Generator obrazów
Canva – kartka kwadratowa – https://www.canva.com/design/DAGAhJsCLJ8/vkarUFHFuU9jz-9HC0mcvQ/edit?utm_content=DAGAhJsCLJ8&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
Canva – kartka w poziomie – https://www.canva.com/design/DAGAhKrhOPI/-PLIydazjIxKKbmQLvMqqQ/edit?utm_content=DAGAhKrhOPI&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
Canva – kartka w poziomie duża – https://www.canva.com/design/DAGAhHPoTAQ/2qAKXwUMY6Py_6gpjMnMEQ/edit?utm_content=DAGAhHPoTAQ&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
AI:
https://copilot.microsoft.com/
Europejski Dzień Mózgu
Światowy Tydzień Mózgu, Tydzień Mózgu (ang. Brain Awareness Week) – święto mające na celu popularyzację wiedzy o mózgu i jego działaniu. Obchodzone od 1996 pierwszy raz w Stanach Zjednoczonych, a w Polsce od 1999 roku.
https://www.medexpress.pl/wydarzenia-kampanie/dzis-europejski-dzien-mozgu/
https://www.gov.pl/web/psse-wrzesnia/europejski-dzien-mozgu
Znajdź stwierdzenia, które kojarzą się z mózgiem https://learningapps.org/watch?v=pwnpug4ot23
Prezentacje:
- https://spbolimow.szkolnastrona.pl/index.php?c=article&id=1034
- https://view.genial.ly/604fcf255b5ffb0cf4301098/presentation-europejski-dzien-mozgu
- https://view.genial.ly/6050f8a64aebc50d7313dab3/interactive-content-dzien-mozgu
Co dobrego możemy zrobić dla naszego mózgu? podaj różnorodne działania wspierające zdrowie mózgu obszary: dieta, aktywność fizyczna, higiena snu, unikanie substancji szkodliwych itp.
Filmy:
- Jak działa mózg 3,27′ https://youtu.be/9YxF_WUvTXM?si=Jfya_l0lKSwuu2K4
- Tydzień Mózgu w Toruniu 2021 kilka filmików https://www.youtube.com/playlist?list=PLzsWhrOQkv-R0iXic06xUAaRBtbMvKVj9
- Jak działa mózg – warsztaty dla dzieci 11,24′ https://youtu.be/dh2hljpwTig?si=xOsRNS3wrKsBbK3C
do druku https://ellenjmchenry.com/store/wp-content/uploads/2016/04/Brain-Hat-2.0-download.pdf?fbclid=IwAR3f5758ltTG4Nu4EELK_S6Hh4jwcTKnjZaps77POrybRBQImYLAiLlNkLY - Jak reklama działa na mózg? 3,51′ – https://youtu.be/LvEbpuVy4TQ?si=p4fT8zs7YtoinflR
- Gdzie mózg przechowuje dane? 4,42′ – https://youtu.be/nAktctW510M?si=UsRDtGZS_TMD0153
- W jaki sposób najłatwiej zapamiętujemy informacje? 4.03′ https://youtu.be/L63P2wJjI8I?si=PVX_-IRkzuxWh4fp
- Mózg – co dziś wiemy 22,43′ https://youtu.be/hwErqpB6HQU?si=b0hi495P2cE0nRVZ
- Hipokamp – co to jest, co może go uszkodzić? słuchaj artykułu https://gemini.pl/poradnik/artykul/hipokamp-co-moze-go-uszkodzic/
Quizy
- O mózgu https://wordwall.net/resource/12713162
- Ćwicz swój mózg https://wordwall.net/pl/resource/1013821/biologia/%c4%87wicz-sw%c3%b3j-m%c3%b3zg
- Co sprzyja z co szkodzi pracy mózgu https://wordwall.net/pl/resource/7062368/nasz-m%C3%B3zg
ĆWICZ TWÓJ MÓZG PUZZLE ONLINE
- https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/487892-%C4%87wicz-tw%C3%B3j-m%C3%B3zg#8×6
- https://www.ipuzzle.pl/pl/tagi/m%C3%B3zg
- https://www.digipuzzle.net/?fbclid=IwAR1z1PgVxFgFNi9lmzvapGNgJ3PNqBeh-Y9MHYgnAST7DSTdpuRJzow1yoA
9 ćwiczeń wzmacniających mózg – https://youtu.be/CHvG5O1SdTs?si=S6vkTkiODxwP9WmA
https://www.gov.pl/web/ko-bydgoszcz/tydzien-mozgu-2024-w-bydgoszczy-i-toruniu–w-przygotowaniu
Generator obrazów
AI – https://copilot.microsoft.com/
Projekt w Canvie
OctoStudio, nowa aplikacja do kodowania szansa na rozwijanie umiejętności programowania i kreatywnego myślenia w fascynujący i inspirujący sposób.Jest prosta w obsłudze, wręcz intuicyjna, więc mogą z niej korzystać nawet najmłodsi. OctoStudio jest przystosowane do działania spontanicznego, w którym szybko i łatwo można skorzystać z aktualnych warunków otoczenia.
Pierwsze kroki:
Obejrzyj film wprowadzający, aby dowiedzieć się o funkcjach OctoStudio i o tym, jak rozpocząć tworzenie projektów https://youtu.be/7olsvxyhlPM?si=eFvopaVw3hOh2j-D
Nowa Era Twórczości: OctoStudio to narzędzie, które nie tylko uczy podstaw programowania i algorytmiki, ale także inspiruje uczniów do tworzenia własnych historii i gier. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, można rozwijać swoją kreatywność, tworząc interaktywne projekty w dowolnym miejscu i czasie.
Dostępność Dla Wszystkich: Niezależnie od dostępu do komputerów i internetu, OctoStudio pozwala tworzyć projekty również w trybie offline, bez konieczności płacenia za transmisję danych.
Interakcja ze Światem: Użytkownicy stają się twórcami, wykorzystując zdjęcia i dźwięki ze swojego otoczenia. Mogą projektować gry, które reagują na ruchy urządzenia mobilnego, co otwiera przed nimi nowe perspektywy w nauce i zabawie.
OctoStudio jest dostępne na platformach iOS i Android, a co najważniejsze, jest w pełni bezpłatne, bez reklam i ukrytych opłat oraz jest w języku polskim i nie zbiera danych użytkowników.
o aplikacji oglądaj na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCIRPzHWztehSY09P6hdeA4w
Wszystkie informacje o możliwościach fioletowej ośmiorniczki znajdziesz na oficjalnej stronie aplikacji www.octostudio.org/pl/ ; https://octostudio.org/resources/Reference%20Guide.pdf
Filmik https://youtu.be/QmZdlur0L20?si=Il-oKEEA1UPgAUP4
Gry i aplikacje online – zobacz
26 stycznia 2024 do kin trafi film Kos. Opowieść o Tadeuszu Kościuszce, która została nagrodzona m.in. Złotymi Lwami na 48. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, to kolejna koprodukcja Krakowskiego Biura Festiwalowego w ramach Funduszu Filmowego w Krakowie.
MIEJSCE KRĘCENIA
Zdjęcia do filmu były kręcone w Wilczej Woli, Kolbuszowej, Bulowicach, Włocławku, Dziektarzewie, Zaborowie i nad jeziorem Wapienniki pod Sulejowem (Polska).
Okres zdjęciowy trwał od 4 maja do 31 lipca 2022 roku.
Akcja filmu rozgrywa się wiosną 1794 roku – zobacz więcej
FILM KOS – zwiastun
Z wizytą na planie filmu – kliknij
Zdjęcia z filmu – kliknij
Inne wideo o filmie – kliknij
Zdjęcia i filmy – kliknij
Prezentacja Tadeusz Kościuszko – bohater dwóch narodów – kliknij
Gdynia ’23: Czy Polacy zasłużyli na Kościuszkę? Rozmowa z reżyserem filmu „Kos” – kliknij
04.02.2024 – 278 urodziny Tadeusza Kościuszko – kliknij
Kopiec Kościuszki z lotu ptaka – kliknij
29 stycznia- Międzynarodowy Dzień Puzzli
UKŁADAJ PUZZLE ONLINE
https://www.digipuzzle.net/?fbclid=IwAR1z1PgVxFgFNi9lmzvapGNgJ3PNqBeh-Y9MHYgnAST7DSTdpuRJzow1yoA
https://puzzlefactory.pl/pl/kategorie/edukacja/mapa
https://www.jigsawplanet.com/?rc=search&q=zima
https://www.jigsawplanet.com/?rc=search&q=samochody
https://www.jigsawplanet.com/?rc=search&q=samolot
ciągnik – https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=37adbd32a23a&pieces=66
https://www.jigsawplanet.com/?rc=search&q=psy
https://www.jigsawplanet.com/?rc=search&q=koty
https://www.jigsawplanet.com/?rc=search&q=ryby
https://www.jigsawplanet.com/?rc=search&q=kwiaty
Google Arts & Culture https://artsandculture.google.com/experiment/puzzle-party/EwGBPZlIzv0KRw?hl=pl
Stwórz puzzle: link
Fabryka puzzli – zobacz filmik
Fabryka puzzli w Polsce Trefl – filmik
Sprawdź swoją wiedzę ortograficzną!
Załóż konto, poziom podstawowy bezpłatnie – Rejestracja – dyktanda.online
Zagraj w szybki quiz dotyczący reguł ortograficznych. Wybierz poziom trudności, klikaj poprawnie zapisane wyrazy i ucz się nowych słówek – kliknij
Dyktanda online – kliknij
DYKTANDO: KONNA PRZYGODA – kliknij
DYKTANDO: PRZYJACIÓŁKA Z FRANCJI – kliknij
DYKTANDO: BURZA ŚNIEŻNA – kliknij
DYKTANDO: PRZERAŻAJĄCA BURZA – kliknij
DYKTANDO: RÓŻNICE W NAS – kliknij
DYKTANDO: MIASTECZKO RÓŻNORODNOŚCI – kliknij
DYKTANDO: WYJĄTKOWE WYDARZENIE – kliknij
DYKTANDO: MARZENIA MARYNARZA – kliknij
DYKTANDO: BAKŁAŻAN – kliknij
Quizy, gry
Wisielec – https://wisielec.imasz.net/wisielec-kategoria/?relaks=1&pomoc=1
Wisielec https://wordwall.net/pl/community/gra-wisielec
https://www.zagrajsam.pl/dzialy_gier.php?gra=33
Memory https://www.zagrajsam.pl/dzialy_gier.php?gra=12
Gra w kropki https://zagram.org/
Odkrywanie umiejętności – oceń, co potrafisz! – link
Pozwól nam poznać Ciebie i poznaj samego siebie ! – link
Twoje mocne i słabe strony, predyspozycje osobowościowe – link
Jaki / jaka jestem… –link
Komunikacja interpersonalna – link
Słoik pytań – link
A co gdyby…? – link
Niedokończone zdania – link
Moje mocne strony – link
Odszukaj zawody – link
Zawody znikające – link
Grupy zawodowe – link
Mapa karier. Dopasuj zawód do opisu – link
Decyzje edukacyjno-zawodowe – link
Kompetencje miękkie – link
Rozmowa kwalifikacyjna- link
Prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika – link
Znaki na opakowaniach – link
Półwyspy Europy – link
Flagi świata – link
Surowce mineralne Polski – link
Word Wall – doradztwo zawodowe – link
Mata do kodowania – kliknij
Napoje energetyzujące
Zaprojektuj plakat nt.: STOP ENERGETYKOM
Czym są napoje energetyczne? Jak działają na organizm dzieci i młodzieży?
Napoje energetyczne przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych i nie powinny być spożywane przez dzieci i młodzież, ponieważ zawierają składniki, które przyjmowane w dużych ilościach, zwłaszcza przez osoby o małej masie ciała (jak dzieci), mogą doprowadzić do przekroczenia dawek, przy których obserwuje się efekty toksyczne.
Zadaniem tzw. energetyków jest przeciwdziałanie zmęczeniu i pobudzenie naszego organizmu do aktywności. Poprawiają koncentrację, zwiększają wydolność oraz przyspieszają metabolizm. To dobry produkt w przypadku dostarczenia energii po krótkotrwałym i bardzo intensywnym wysiłku fizycznym, kiedy potrzebujemy uzupełnić spadek energii w organizmie.
W skład napojów energetyzujących wchodzi:
kofeina,
tauryna,
inozytol,
cukry proste,
witaminy z grupy B,
substancje aromatyzujące,
dwutlenek węgla,
substancje konserwujące
regulatory kwasowości.
Same te substancje nie są niezdrowe dla naszego organizmu, jednak ryzyko dla zdrowia mogą stwarzać proporcje, w jakich zostały skomponowane. Kofeina ma zarówno korzystny, jak i negatywny wpływ na organizm człowieka, a efekt zależy od spożytej dawki, wrażliwości organizmu, stanu zdrowia oraz wieku
Jak podaje Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej:
Kofeina nie jest składnikiem odżywczym, ale substancją psychoaktywną, stosowaną w żywności najczęściej ze względu na takie właśnie działanie fizjologiczne. Spożywanie jej w niewielkich ilościach korzystnie stymuluje aktywność centralnego układu nerwowego, natomiast w przypadku większych dawek mogą pojawiać się objawy rozdrażnienia, niepokoju, napady lęku, bezsenność lub zaburzenia koordynacji ruchowej (…). Od kilku lat na świecie i w Polsce, obserwowany jest stały wzrost asortymentu napojów energetyzujących, które cieszą się coraz większą popularnością we wszystkich grupach wiekowych, także wśród dzieci i młodzieży. Jak wynika z raportu Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), opracowanego na podstawie danych z 16 krajów europejskich, ok. 18% dzieci w wieku 3-10 lat spożywa napoje energetyczne przynajmniej raz w roku. Sięga po te napoje więcej chłopców niż dziewczynek (odpowiednio 22% i 14%). (…)
Składniki zawarte w napojach energetycznych mogą mieć bardzo szkodliwy wpływ na zdrowie dzieci. Kofeina stanowi podstawowy składnik tych napojów, nie jest przy tym zalecana w diecie dzieci, gdyż ma działanie psychoaktywne. Wzrost jej spożycia przez dzieci może powodować zmiany nastroju, rozdrażnienie, niepokój, a spożycie dużych ilości (5 mg/kg masy ciała/dobę) powoduje wzrost ciśnienia tętniczego krwi. Ponadto kofeina negatywnie wpływa na gospodarkę wapniową, co może powodować zaburzenia w procesie tworzenia kości. Duże spożycie kofeiny może również wpływać na długość i jakość snu dzieci. Grupą szczególnego ryzyka są dzieci z cukrzycą, chorobami sercowo-naczyniowymi, chorobami nerek, wątroby, nadczynnością tarczycy oraz niestabilne emocjonalnie.
Dowiedziono również, że napoje o wysokiej zawartości kofeiny spożywane przez dzieci i młodzież mogą prowadzić do zaburzeń w rozwoju układu nerwowego.
Zdaniem naukowców, napoje energetyzujące zagrażają nie tylko zdrowiu, ale życiu. Już jedna puszka jest w stanie doprowadzić do zawału serca, co tyczy się zarówno starszych, jak i całkiem młodych osób.
Nawet osoby cieszące się pełnym zdrowiem nie powinny spożywać takich napojów zbyt często. Osoby zdrowe mogą po nie sięgać jedynie w sytuacjach awaryjnych, np. przed ważnym egzaminem lub podczas uciążliwej podróży. Napoje tego typu nie powinny być spożywane m.in. przez dzieci, młodzież, kobiety w ciąży, osoby cierpiące na schorzenia serca, układu nerwowego, migreny czy nadczynność tarczycy.
źródło – zobacz
Podczas regularnego picia zaczyna pojawiać się tolerancja organizmu. „ Pozytywne efekty” są coraz mniej odczuwalne, natomiast te negatywne coraz bardziej.
POWIEKSZAJĄCA SIĘ TOLERANCJA ORGANIZMU = WSTĘP DO UZALEŻNIENIA!
Skutki uboczne m. in.:
– palpitacje serca lub tachykardia – szybsze bicie serca
– niepokój
– problemy żołądkowe
– ból w klatce piersiowej
Filmiki
- https://youtu.be/ct7mV_zn89Q?si=1PC2oiB6E1_m7msy
- https://youtu.be/unaZdGAW1vo?si=SYPxwSRca65hHgJ1
- https://youtu.be/SIYLgDCxFMQ?si=hHMH8otDjabbx-rc
- https://youtu.be/2x8E73dJ2xI?si=bPCxOlXYl8JWgSU3
- https://youtu.be/2x8E73dJ2xI?si=sF93x8vKaKciy4OZ
- https://youtu.be/gSAnsFr7rXs?si=BZxsjfHEgn_lyme0
7 naturalnych napojów energetycznych
Czy można zwiedzać muzea bez wychodzenie z domu? Oczywiście, że TAK! Wystarczy wejść na stronę Google Art&Culture i przeglądać zbiory największych światowych galerii.
W Google Art&Culture znajdziemy również polskie muzea, które możemy wirtualnie zwiedzić. Są to m.in. Muzeum w Willanowie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Narodowe w Warszawie czy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Muza w okolicy https://artsandculture.google.com/nearby?hl=pl
Pomorskie Muzeum PRL w Sępólnie Krajeńskim – strona
Na platformie mamy też możliwość wirtualnych spacerów, które udostępnia wiele kolekcji. Chodząc po muzealnych korytarzach użytkownik zobaczy nie tylko dzieła sztuki zawieszone na ścianie galerii, ale również wyświetli dodatkowe informacje o poszczególnych obrazach. Po kliknięciu na notkę, uruchomi się strona z większą ilością informacji.
Rysowanie
Muzea online http://biblioteka.zspsepolno.pl/strony/kronika2/2019_2020/e-kultura.htm
Kultura w sieci (MUZEA) – zobacz
CHMURA CZYTANIA – zobacz
https://prezi.com/view/NsxS1Fws9M5RJIOVfyYI/
https://prezi.com/view/2BVfnEqus3zjpT4ffdCr/
Jak tworzyć mapy myśli – zobacz
Puzzle https://artsandculture.google.com/play
ORIGAMI
Pająk: kliknij
CV https://www.canva.com/pl_pl/tworzyc/cv/
Mandala
Mandala – podróż do wnętrza siebie
POMYSŁY: Co zrobić, żeby wyzwolić w uczniach kreatywność
BURZA MÓZGÓW
Uruchom kreatywność uczniów przy pomocy prostego narzędzia jakim jest
niedoceniana w szkole burza mózgów. Wydobądź z grupy zbiorową mądrość.
Przykładowe tematy: 1. Podajcie możliwe alternatywne zakończenia tego
opowiadania.
Formuła ćwiczenia jest podobna do burzy mózgów. Pokazujemy uczniom przedmiot
codziennego użytku, np.: spinacz, kredę, gumkę do ścierania i na zasadzie burzy
mózgów w oznaczonym czasie (np. 7 minut) staramy się znaleźć jak najwięcej
(minimum 50) zastosowań dla tego przedmiotu. Pamiętamy o zasadach burzy
mózgów – nie krytykujemy, nie oceniamy, nie kwestionujemy – po prostu zbieramy i
zapisujemy wszystkie pomysły.
21 kwietnia Światowy Dzień Kreatywności zobacz
Kreatywność w pigułce – 5 genialnych ćwiczeń – https://youtu.be/DO3V8y9SAs0?si=PbASjd-87fnroymr