Szkoła Patentów
Masz pomysł, dokonałeś wynalazku – zgłoś się do „Szkoły Patentów na UTP”

Czym jest wynalazczość? Co zrobić z pomysłem? Jak zdobyć patent? Na te pytania uczniowie klasy I i II technikum uzyskali odpowiedź podczas spotkania na temat rozwoju nauki i techniki oraz istoty działalności patentowej z grupą naukowców i twórców wynalazków Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy w ramach „Szkoły Patentów na UTP” W spotkaniu, które odbyło się 8 czerwca br. w Inkubatorze Przedsiębiorczości brała również udział młodzież Gimnazjum nr 1 i 3 w Sępólnie Kr.
Prowadząca spotkanie Pani mgr Wioletta Dobosiewicz–Bukaluk, specjalista ds. działań proinnowacyjnych wyjaśniła, czym jest Szkoła Patentów. To przedsięwzięcie upowszechniające i promujące osiągnięcia naukowo-techniczne w kraju i za granicą. Daje młodzieży szansę na poszerzenie wiedzy na temat innowacyjności i jej znaczenia dla rozwoju regionu, kraju i współczesnego społeczeństwa.
Młodzież wysłuchała 3 prezentacji:

  •  dr Michał Piotrowski z Wydziału Inżynierii Mechanicznej przedstawił ofertę edukacyjną uczelni, kierunki i warunki studiowania oraz perspektywy kariery zawodowej i naukowej;
  • Karolina Karolewska, asystentka Wydziału Mechatroniki i Maszyn Drogowych przedstawiła ofertę studiów doktoranckich oraz koła naukowe: mechaników, motoryzacyjne, CAD, robotów miniSumo;
  • mgr Piotr Jankowski – rzecznik patentowy UTP przedstawił prezentację dotyczącą patentowania, ochrony własności intelektualnej, elektronicznego systemu ochrony własności przemysłowej, znaku towarowego, wyjaśnił istotę wynalazku, który jest techniczną realizacją pomysłu oraz patentu. Przyszli wynalazcy dowiedzieli się, że w zwykłej jednorazowej maszynce do golenia mieszczą się aż 22 patenty, a zwykły spinacz biurowy też jest opatentowany. Rzecznik zachęcał młodzież do zgłaszania swoich pomysłów.

Na zakończenie spotkania Dyrektor szkoły Pan Eugeniusz Szwochert podpisał deklarację przystąpienia ZSP do „Szkoły Patentów”. Celem tego nowatorskiego przedsięwzięcia UTP jest uzyskanie przez młodzież wiedzy na temat funkcjonowania nowoczesnych rozwiązań technicznych.

 

 

 

 

Powrót do aktualności